Σάββατο 12 Οκτώβριος 2024

Uncategorised

Εισαγωγή 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας  του Σχολείου (άρθρο37,Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις παιδαγωγικές αρχές που απορρέουν από την ακαδημαϊκή και  εκπαιδευτική  κοινότητα, λαμβάνοντας  υπόψη  τις  ιδιαίτερες συνθήκες  λειτουργίας  του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτονόητα την αποδοχή και τήρηση του σχολικού κανονισμού στο σύνολό του. 

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου  του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου  του  Δήμου.  Προσχέδιο του κανονισμού διανέμεται και συζητείται στις τάξεις με τα μέλη του 15μελούς. Το τελικό σχέδιο  έχει εγκριθεί από τον Συντονιστή  Εκπαιδευτικού  Έργου  που  έχει  την  παιδαγωγική  ευθύνη  του  Σχολείου  μας,  καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης (άρθρο37, Ν.4692/2020).

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους  του  γονείς/κηδεμόνες  και  αναρτάται  στον  ιστότοπο  του  Σχολείου.  Μια  συνοπτική  μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου.

Η  τήρησή  του  αποτελεί  ευθύνη  και  υποχρέωση  της  διεύθυνσης  του  Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων.

Ο  Κανονισμός  επικαιροποιείται  σε  τακτά  χρονικά  διαστήματα,  μέσω  της  προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει  νέες  νομοθετικές  ρυθμίσεις,  να  ανταποκρίνεται  στις  αλλαγές  των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας 

Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του αποφεύγοντας τις εντάσεις και συγκρούσεις,  με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:

  • Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/ριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.
  • Η διαμόρφωση συνθηκών που αναγνωρίζει –κατά το δυνατόν- προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών-τριων, ζητήματα που εμποδίζουν την ομαλή ένταξη στο σχολικό περιβάλλον και επιδιώκει την έγκαιρη και προληπτική επίλυσή τους.

2. Λειτουργία του Σχολείου 

Ι. Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα  καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘ και ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Σχολείου.  Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει  την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

 II. Προσέλευση στο σχολείο

Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων.

Μετά  την  πρωινή  συγκέντρωση  η  εξώπορτα  του  σχολείου  κλείνει.  Όσοι  προσέρχονται  με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική/μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης, η οποία κρίνει –κατά περίπτωση-  αν είναι εφικτή η είσοδος στην τάξη. Διαφορετικά παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του Σχολείου υπό την εποπτεία  εκπαιδευτικού  και  εισέρχονται  στην  τάξη  τους  μετά  την  ολοκλήρωση της  τρέχουσας διδακτικής ώρας.

ΙΙΙ. Παραμονή στο σχολείο

Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.

Εφόσον  εισέλθει  ο  διδάσκων  στην  αίθουσα  διδασκαλίας  δεν  επιτρέπεται  η  είσοδος  σε κανέναν μαθητή.

Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο  καθηγητή  του  τμήματος.  Αλλαγή  θέσης  επιτρέπεται  μετά  από  συνεννόηση  με  τον διδάσκοντα καθηγητή.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.

Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.

 ΙV. Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ.  ασθένεια),  ενημερώνεται  ο  γονέας/κηδεμόνας  για  να  προσέλθει  στο  Σχολείο  και να παραλάβει το παιδί του, συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

V. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το  Σχολείο  μας  εφαρμόζει  το  Ωρολόγιο  Πρόγραμμα,  όπως  αυτό  ορίζεται  από  τις  εγκυκλίους του  ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές  όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του  σχολικού  έτους,  όπως  επίσης  και  αλλαγές  που  σχετίζονται  με  αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

 VI. Απουσίες μαθητών

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.

 VII. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

  • Ιστοσελίδας του Σχολείου.
  • Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
  • Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.
  • Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.

3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή 

Ι. Φοίτηση:

Η  φοίτηση  των  μαθητών/ριών,  σύμφωνα  με  την  ισχύουσα  νομοθεσία,  είναι  καθήκον  και υποχρέωσή τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή  τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.

II. Σχολικοί χώροι

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:

  • Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.
  • Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
  • Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.

Επισημαίνεται ότι μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

III. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται  τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα, εκτός αν προβλέπεται διαφορετικά λόγω ιδιαιτέρων συνθηκών.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/ριες  αλληλεπιδρούν, παίζουν  αρμονικά  και  για  οποιοδήποτε  πρόβλημα  ή  δυσκολία  αντιμετωπίζουν,  απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.

IV. Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης∙ οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα.

V. Συμπεριφορά - Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Ο Διευθυντής

Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της  υγείας και ασφάλειας των μαθητών.

  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς
Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση−διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη,  ο  πολιτισμός  και  η  συνοχή  της κοινωνίας  εξαρτώνται  σε  μεγάλο  βαθμό  από  την ποιότητα της  εκπαίδευσης  και  κατ'  επέκταση  από  τη  συμβολή  και  την  προσπάθεια  των εκπαιδευτικών.  Τα καθήκοντα  και  οι  αρμοδιότητες  των  εκπαιδευτικών  οφείλουν  να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:

  • Διασφαλίζουν την ασφάλεια  και  την  υγεία  των  μαθητών  εντός  του  σχολείου,  καθώς  και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την  προσωπικότητά τους.
  • Συμβάλουν στην διαμόρφωση  ενός σχολικού κλίματος  που  δημιουργεί  στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.
  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια χωρίς να κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών.
  • Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών  και  διαπαιδαγωγούν  και  εκπαιδεύουν  τους μαθητές  σύμφωνα  με  τους σκοπούς  και  τους στόχους  του  εκπαιδευτικού  μας συστήματος,  με  την  καθοδήγηση  των  ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης
  • Προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών και  εφαρμόζουν  σύγχρονες  και  κατάλληλες  μεθόδους  διδασκαλίας,  με  βάση  τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
  • Αξιολογούν αντικειμενικά την  πρόοδο  και  την  επίδοση  των  μαθητών  και  ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν  υπόψη  τους παράγοντες  που  επηρεάζουν  την  πρόοδο  και τη  συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Είναι συνεπείς στην  προσέλευσή  τους  στο  σχολείο  και  στην  ώρα  έναρξης  και  λήξης των μαθημάτων.
  • Συνεργάζονται με τον/τη Διευθυντή/ρια, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη  δυνατή  παιδαγωγική  αντιμετώπιση  προβλημάτων  συμπεριφοράς,  σεβόμενοι  την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.
  • Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής  καθοδήγησης,  που  παρέχονται  θεσμικά  από  το  σύστημα  της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της  κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ' αυτούς τους ρυθμούς, πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρακολουθεί τις εξελίξεις  με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση.

Οι μαθητές/μαθήτριες

Η  συμπεριφορά  των  μαθητών  πρέπει  να  διέπεται  από  δημοκρατικό  ήθος,  ανεκτικότητα στις μεταξύ τους σχέσεις, σεβασμό  στο  εκπαιδευτικό,  διοικητικό  και  βοηθητικό  προσωπικό,  στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία,  καθώς  και  στην  δική  τους  προσωπικότητα.

Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής,  σωματικής,  ψυχολογικής ή άλλης μορφής.  Οι  μαθητές θα πρέπει να:

  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
  • Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου.
  • Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.
  • Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων.
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
    1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
    2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
    3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.
  • Σε περιπτώσεις που  γίνονται  αποδέκτες  ή  παρατηρητές  βίαιης  λεκτικής,  ψυχολογικής  ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
  • Κατά τη διάρκεια  των  μαθημάτων  τηρούν  τους κανόνες  της τάξης.  Συμμετέχουν  ενεργά στην  καθημερινή  παιδευτική  διδακτική  διαδικασία  και  δεν  παρακωλύουν  το  μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/ριών για μάθηση.
  • Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  • Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους  γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους  συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  • Τα σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.

VΙ.       Άλλα θέματα

Επισημαίνεται ότι:

  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων –κτηρίων και υπαίθριων χώρων– απαγορεύεται.
  • Το κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται. Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.

VIΙ.      Παιδαγωγικός έλεγχος

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης  της παραβατικότητας  στον  σχολικό  χώρο. Τα  χαρακτηριστικά  του  θετικού  και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:

  • Προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης
  • Απαγόρευση της βίας
  • Δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό
  • Καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας
  • Προώθηση της συνεργατικής μάθησης
  • Σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή
  • Προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.

Αρκετές όμως  είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/ριες προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων μετον/την  εκπαιδευτικό  της τάξης,  τον/τη  Σύμβουλο  Σχολικής  ζωής,  τον/τη  Διευθυντή/ρια  της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Συντονιστή/ρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού  της προσωπικότητας  και  των  δικαιωμάτων  του  παιδιού.  Οι  σωματικές  ποινές  δεν επιτρέπονται.

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να συνειδητοποιήσουν  ότι  κάθε  πράξη  τους έχει συνέπειες,  να  μάθουν  να  αναλαμβάνουν  την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της  μαθήτριας  δεν  εναρμονίζεται  με  την  ιδιότητά  του  και  αποκλίνει  από  την  τήρηση  του εσωτερικού  κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται. Με βάση την κείμενη νομοθεσία.

VIII. Σχολικές Δραστηριότητες

Το  Σχολείο  οργανώνει  μια  σειρά  δραστηριοτήτων,  εντός  και  εκτός  Σχολείου  που  στόχο  έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες  τα  παιδιά  εμπλουτίζουν τις ήδη  υπάρχουσες  γνώσεις,  τις συνδέουν  με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων  και τη  συμμετοχή όλων  των  μαθητών/ριών  στις επετειακές,  μορφωτικές πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.

IX.  Άλλα θέματα

Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας

Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.

4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου 

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους  εκπαιδευτικούς και τον/τη Διευθυντή/ρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.  

II. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ρια, τον  Σύλλογο  Διδασκόντων/ουσών  του  Σχολείου,  αλλά  και  με  τον/την  Πρόεδρο  της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

III. Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους.

Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος.

IV. Η σημασία της σύμπραξης όλων

Ένα  ανοιχτό,  συνεργατικό,  συμπεριληπτικό  και  δημοκρατικό  Σχολείο  έχει  ανάγκη  από  τη σύμπραξη όλων −μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/ριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης− για να επιτύχει στην αποστολή του.

5: Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους 

Ι. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Ο/Η  Διευθυντής/ρια  του  Σχολείου,  στην  αρχή  του  σχολικού  έτους  σε  συνεργασία  με  τον Σύλλογο  Διδασκόντων/ουσών  του  Σχολείου,  προβαίνει  σε  όλες τις απαιτούμενες  ενέργειες  που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά  παραδίδονται  στους γονείς/κηδεμόνες  τους.  Όσον  αφορά  την  προστασία  από  σεισμούς και φυσικά  φαινόμενα,  επικαιροποιείται τακτικά  το  Σχέδιο  Μνημονίου  Ενεργειών  για  τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και  τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

II. Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

Σε περίπτωση ανάγκης έχουν καθοριστεί οι χώροι συγκέντρωσης στην αυλή ανά τάξη και περιλαμβάνονται στις ασκήσεις ετοιμότητας.  

III. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε  περίπτωση  έκτακτης  ανάγκης,  για  την  ασφάλεια  των  παιδιών  έχει  καταρτιστεί  σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.

 

Τα ως άνω Σχέδια είναι αναρτημένα σε κάθε τμήμα μαζί με τις σχετικές οδηγίες όπως επίσης σε κάθε όροφο του κτιρίου.

6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας – Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του 

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες  παιδαγωγικές  και  διδακτικές  αρχές.  Η  τήρησή του  από  τους/τις μαθητές/ριες,  τους εκπαιδευτικούς  και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους,  ώστε  να  έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης  λειτουργίας  του  Σχολείου.  Είναι  το  θεμέλιο  πάνω  στο  οποίο  μπορεί  το  Σχολείο  να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους.

25 Ιουνίου 2021

Ο Διευθυντής

Κωνσταντίνος Τσικερδάνος

Πηγές

  • Ν.4692/2020,«Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ111/Α/12-6-2020)
  • Ν.1566/1985(ΦΕΚ167/Α/30-9-1985)
  • Αριθμ. 79942/ΓΔ4/31-5-2019 «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»(ΦΕΚ2005/Β/31-5-2019)
  • Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002(ΦΕΚ1340/Β/16-10-2002)

 Το ΦΙΛΙΠΠΕΙΟ -1ο Γυμνάσιο Βέροιας είναι η ιστορική συνέχεια του μοναδικού μέχρι το 1960 εξαταξίου Γυμνασίου Βέροιας.

  • Το 1960 , με το χωρισμό του σε Αρρένων και Θηλέων, μετονομάστηκε σε « Γυμνάσιο Αρρένων Βέροιας.
  • Το 1972 χωρίστηκε σε δύο Γυμνάσια και μετονομάστηκε σε Α΄Γυμνάσιο Αρρένων Βέροιας.
  • Το 1976 έγινε ο χωρισμός των εξαταξίων Γυμνασίων σε Γυμνάσια και Λύκεια. Διατήρησε την ονομασία του μέχρι το 1979 οπότε μετονομάστηκε σε 1ο Γυμνάσιο Βέροιας.
  • Το 1993, ύστερα από εισήγηση του τότε διευθυντή του Μιχαήλ Ακριβόπουλου και πρόταση του συλλόγου διδασκόντων μετονομάστηκε σε Φιλίππειο 1ο Γυμνάσιο Βέροιας προς τιμήν του Φιλίππου, βασιλιά των Μακεδόνων και πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
  • Το 2011 συγχωνεύτηκε με το ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ - 7ο Γυμνάσιο Βέροιας.
  • Το 2016 το 1ο Γυμνάσιο μεταφέρθηκε σε νέο σύγχρονο κτίριο στην τοποθεσία Γιοτζαλίκια μαζί με το 2ο ΓΕΛ Βέροιας. 

Αγαπητοί γονείς - κηδεμόνες

     Η συνεργασία μεταξύ γονέων ? κηδεμόνων και διδασκόντων αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την καλύτερη αντιμετώπιση των διαφόρων δυσκολιών, ζητημάτων, προβλημάτων ή δυσκολιών που προκύπτουν στη σχολική ζωή. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας σας ενημερώνουμε ότι:

Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν:

α) Να προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο πριν το χτύπημα του κουδουνιού (8:30).

β) Να σέβονται το σχολικό χώρο και να εφαρμόζουν τους κανονισμούς λειτουργίας .

γ) Να μην απομακρύνονται από το χώρο του σχολείου χωρίς άδεια.

δ) Να μην χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα. Τα τηλέφωνα του σχολείου είναι στη διάθεσή τους για έκτακτη ανάγκη.

ε) Να μην καπνίζουν, να μη βωμολοχούν.

στ) Να συμπεριφέρονται εν γένει σύμφωνα με τη μαθητική τους ιδιότητα.

Για την τακτική φοίτηση του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο γονέας ή κηδεμόνας. ( Π.Δ. 104/1979 άρθρο 25).

Για το λόγο αυτό κρίνεται σκόπιμο να ανταποκρίνεστε άμεσα όταν κάποιος καθηγητής ή ο Δ/ντής σας καλεί προς ενημέρωση.

Πράξη ΕΣΠΑ Εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης Κεντρική Μακεδονία 2014-2020

ΠΡΑΞΗ: «Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» του Άξονα Προτεραιότητας 9Β του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020»

ΠΡΑΞΗ: «Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»  του Άξονα Προτεραιότητας 9Β του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020»

ΠΡΑΞΗ: «Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

του Άξονα Προτεραιότητας 9Β του Επιχειρησιακού Προγράμματος

«Κεντρική Μακεδονία 2014-2020»

 

Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης.

Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας ? λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.

Η προτεινόμενη Πράξη αφορά στην υλοποίηση εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η οποία συμπεριλαμβάνει και την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών αμεα λόγω κινητικών αναπηριών κ.λ.π. που φοιτούν σε σχολικές μονάδες για το σχολικό έτος 2015-2016.

Στο πλαίσιο αυτό προσλαμβάνεται το αναγκαίο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για την εξυπηρέτηση των μαθητών που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν.

Στόχος της προτεινόμενης πράξης είναι η ενσωμάτωση και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας όλων των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.

Η καινοτομία της Πράξης έγκειται στην αναβάθμιση και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης με την απασχόληση Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών με αναπηρία.

Η προτεινόμενη Πράξη θα συμβάλλει στην εξασφάλιση της προσβασιμότητας όλων των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Επιπρόσθετα, η Πράξη θα συντελέσει στην ομαλότερη ενσωμάτωση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο και εν τέλει στη βελτίωση της κοινωνικής συνοχής.

Πράξη ΕΣΠΑ Εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης10.08.2010-31.12.2015

«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2 & 3 ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ΤΟΥ ΕΣΠΑ

«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2 & 3 ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ΤΟΥ ΕΣΠΑ

Διάρκεια: 10.08.2010-31.12.2015

Προϋπολογισμός: 53.720.662.71,00 ευρώ.

  Οι Πράξεις «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, αφορούν στην στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για πέντε σχολικά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014 και 2014-2015). Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις 8 περιφέρειες Σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα.

Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».

Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας ? λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.

Στόχος της Πράξης είναι η υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία γενικής αγωγής μέσα από κατάλληλα επιμορφωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο υποστηρίζει τους μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Το προσωπικό αυτό προσλαμβάνεται, επιμορφώνεται, και υποστηρίζεται επιστημονικά και συμβουλευτικά, από κατάλληλες δομές. 

Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και με  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μία έμπρακτη εφαρμογή προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης τους κοινωνικά στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου και κατ? επέκταση στη σχολική κοινότητα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώσει την προσβασιμότητα των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι και να αντιμετωπίσει τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Πράξη ΕΣΠΑ Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2012-2015

Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2012-2015 ? στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»

Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2012-2015 ? στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»

Το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας προϋπολογισμού 51.000.000,00? υλοποιείται από την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. στο πλαίσιο των Πράξεων

 

«Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2012-2015» στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ). Η υλοποίηση των Πράξεων προβλέπεται κατά τα σχολικά έτη 2012-2013, 2013-2014 και 2014-2015, στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης (Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρος, Ιόνια Νησιά, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο και Κρήτη), στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου (Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία και Αττική) και στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου (Στερεά Ελλάδα και Νότιο Αιγαίο).

Ο όρος «Ενισχυτική Διδασκαλία» στην πρώτη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ? Γυμνάσιο ? αναφέρεται στην παρακολούθηση αυτοτελούς υποστηρικτικού προγράμματος διδασκαλίας σε μαθήματα όπως είναι η Γλωσσική Διδασκαλία (Αρχαία και Νέα Ελληνικά), τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία, οι Ξένες Γλώσσες κλπ.

Η Ενισχυτική Διδασκαλία, ως υποστηρικτικός θεσμός της εκπαίδευσης, μπορεί να αποτελέσει μία από τις ειδικά στοχευμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος στην κατεύθυνση της ενίσχυση της ισότητας των ευκαιριών και της δυνατότητας πρόσβασης και συμμετοχής όλων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σκοπός της Ενισχυτικής Διδασκαλίας είναι η επανένταξη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής καθώς και η βελτίωση της απόδοσής τους. Οι μαθητές που συμμετέχουν θα πρέπει να είναι σε θέση, χωρίς επιπλέον δαπάνες σε συμπληρωματικά εξωσχολικά

μαθήματα, να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση και να έχουν πρόσβαση στη δεύτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενική ? Τεχνική Εκπαίδευση).

Με υπουργική απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. καθορίζεται η οργάνωση και λειτουργία του προγράμματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας, των Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας καθώς και οι αρμοδιότητες και το πλαίσιο απασχόλησης των εμπλεκομένων στα προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Την ευθύνη έκδοσης και εφαρμογής της ανωτέρω απόφασης έχει ο Φορέα Πρότασης και Λειτουργίας των Πράξεων (Διεύθυνση ΣΕΠΕΔ ? Τμήμα Έ Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας).

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account