Παρασκευή 10 Μαϊος 2024

ΟΜΑΔΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Στο Σχολείο μας υπάρχει ομάδα μαθητών η οποία διαχειρίζεται τα ζητήματα ενδοσχολικής βίας (σωματικής, λεκτικής ή και ψυχολογικής) πριν αυτά πάρουν διαστάσεις, με στόχο την καλύτερη επικοινωνία και κατανόηση όλων των εμπλεκομένων στο σχολικό περιβάλλον.   Υπεύθυνες καθηγήτριες είναι η Αναστασία Καρακώστα και η Γλυκερία Τραχανά, μέλη της Ομάδας Διαχείρισης Πρόληψης (ΟΔΠ) του Σχολείου.

ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗΣ ΑΡΜΟΝΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ? ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΦΙΛΙΑΣ  

Σκοπός ? Στόχοι

1. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση και επίλυση των συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών με ειρηνικά μέσα.

3. Η αύξηση του επιπέδου συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.

4.Καλλιέργεια του  σεβασμού του «διαφορετικού» και αντιμετώπιση των προκαταλήψεων.

5. Καλλιέργεια της  εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών.

6. Δημιουργία ενός ευχάριστου και ασφαλούς περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές χωρίς εξαιρέσεις.

Ενδεικτικές περιπτώσεις σχολικής βίας για την ενεργοποίηση της Ομάδας Φιλίας

α. Σωματική βία (χτυπήματα, κλοτσιές, μπουνιές, φτύσιμο, κλοπή προσωπικών αντικειμένων).

β. Λεκτική βία (βρίσιμο, ειρωνεία, σαρκασμός).

γ. Ψυχολογική βία (διάδοση ψεύτικων φημών, περιφρόνηση και μείωση του ατόμου, κοινωνικός αποκλεισμός, εκφοβισμός).

Μέλη Ομάδας Φιλίας ? Διαμεσολαβητών Σχολικής Βίας

Συντονίστρια: Αναστασία Καρακώστα, καθηγήτρια ΠΕ03

Mαθητές:

Σαρηγιαννίδης Γεώργιος Γ4

Τσανασίδου Ελένη Γ4

Σόρα Ανέστης Β4

Φωτιάδου Ευτυχία Γ4

Τζιάλι Βασίλειος Β5

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Α) Πρωτόκολλο Ειρηνικής Επίλυσης Διαφορών

Β) Συμφωνητικό επίλυσης

 

 Α) ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΕΙΡΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

·         Οι διαμεσολαβητές βρίσκονται πάντα στη διάθεση όλων των μαθητών για κάθε συμβουλή, πρόταση ή βοήθεια.

·         Σε οποιοδήποτε στάδιο επίλυσης των προβλημάτων, απαγορεύεται αυστηρά η οποιαδήποτε άσκηση βίας μεταξύ των μαθητών.

·         Σε πρώτο επίπεδο τα μέλη της ομάδας έχουν τεταμένη την προσοχή τους ώστε να πέφτει στην αντίληψή τους κάθε γεγονός το οποέο είναι η μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα. Αν δεν μπορούν να το διαχειριστούν μόνοι τους (με διάλογο και ειρηνικά μέσα) ζητάνε τη βοήθεια της Συντονίστριας.

·         Απαράβατος όρος είναι η εχεμύθεια του διαμεσολαβητή αλλά και των άλλων συμμετεχόντων καθώς και ο σεβασμός προς τον καθένα και η αποδοχή της διαφορετικότητας.

Β) ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΕΠΙΛΥΣΗΣ

Ημερομηνία διαμεσολάβησης: ______________

Όνομα διαμεσολαβητή:_________________________________                                  

Ονόματα διαφωνούντων:________________________________

_____________________________________________________

Συμφωνούμε ότι στη διαφωνία μας σχετικά με ?????????.

??????????????????????????????????..

??????????????????????????????????..

αποφασίσαμε από κοινού στην εξής λύση: ???????????.

??????????????????????????????????..

??????????????????????????????????..

Δεσμευόμαστε ότι θα τηρήσουμε την παραπάνω λύση και σε περίπτωση που δεν μας ικανοποιεί θα εφαρμόσουμε την εξής εναλλακτική λύση :

??????????????????????????????????..

??????????????????????????????????..

??????????????????????????????????..

Εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν επιθυμεί κάποιος από εμάς να εφαρμόσει κάποια από της παραπάνω λύσεις, συμφωνούμε να γίνει μία δεύτερη συνάντηση με το διαμεσολαβητή.

  Το συμφωνητικό αυτό διέπεται από της αρχές της εχεμύθειας και της εμπιστευτικότητας.

Υπογραφές

Λέξεις κλειδιά: Διάλογος, Ιδιαιτερότητα, Αμεροληψία, Μοίρασμα ευθυνών, Ειλικρίνεια, Σοβαρότητα, Ουδετερότητα, Λογική, Αυτοέλεγχος, Βοήθεια

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account