Κυριακή 28 Απρίλιος 2024

Εκδηλώσεις

Την Τρίτη 9 Απριλίου 2024, εκπρόσωποι του μαθητικού έντυπου "Οίστρος" συνοδευόμενοι από την υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος, κ. Μιχαηλίδου Θεανώ, παρουσίασαν το έργο τους στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο, μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης μας. Η εκδήλωση, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο παρουσίασης των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων του Ν. Ημαθίας, έφερε κοντά μαθητές, καθηγητές και εκπαιδευτικούς πολλών σχολείων του Ν. Ημαθίας και μας έδωσε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε   τις δράσεις, το έργο  και τους στόχους της εφημερίδας μας.

Στο φιλόξενο περιβάλλον του Παύλειου Πολιτιστικού Κέντρου, η ομάδα μας παρουσίασε με οπτικοακουστικό υλικό τις δράσεις και το έργο του μαθητικού μας εντύπου. Το κοινό   είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τα διάφορα είδη άρθρων που δημοσιεύουμε, από ρεπορτάζ και συνεντεύξεις μέχρι κριτικές βιβλίων και παρουσιάσεις καλλιτεχνικών εκδηλώσεων. Παράλληλα, ενημερώθηκε για τη διαδικασία παραγωγής της εφημερίδας, από τη συλλογή πληροφοριών μέχρι τη δημοσιοποίησή της στο schoolpress.gr . Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις δράσεις της ομάδας του "Οίστρου" που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς  και κορυφώθηκαν με τη συμμετοχή της εφημερίδας μας στο Δίκτυο Σχολείων e - Tύπος.

Η ομάδα μας εστίασε στη συμμετοχή των μαθητών στον Οίστρο.  Αφού τόνισε τη σημασία της ενεργής εμπλοκής των μαθητών στη δημιουργία περιεχομένου, προσκάλεσε τους μαθητές κι άλλων σχολείων  να γράψουν άρθρα, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους προτείνοντας ακόμη και τη φιλοξενία τους  στην εφημερίδα του 1ου Γυμνασίου Βέροιας. Η δημιουργία μίας ζωντανής και αλληλεπιδραστικής σχολικής εφημερίδας αποτελεί βασικό στόχο μας, και η παρουσίαση στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Την παρουσίαση μας,  στην οποία εκτίθενται οι δράσεις μας, μπορείτε να τη δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://www.canva.com/design/DAGBMG56Zqc/hQFCTZLemXvOpIkoqTFKIA/edit

 

 

Την Τετάρτη 3/4/2024 η Ομάδα Επιχειρηματολογίας του 1ου ΓΕΛ Βέροιας επισκέφτηκε το σχολείο μας και έδωσε έναν συναρπαστικό αγώνα λόγων στη Βιβλιοθήκη του 1ου Γυμνασίου. Τον αγώνα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριότητων «Οίστρος».

Η υπεύθυνη του προγράμματος επιχειρηματολογίας κ. Παπαδοπούλου Μαγδαληνή ενημέρωσε αρχικά τους μαθητές για τους βασικούς κανόνες των αγώνων επιχειρηματολογίας και ο αγώνας ξεκίνησε άμεσα με την εκφώνηση του θέματος. Το θέμα του αγώνα ήταν : «Πρέπει τα κινητά να επιτρέπονται στο σχολείο;».

Οι μαθητές  και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα  «Οίστρος» παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις δύο ομάδες να αναπτύσσουν την επιχειρηματολογία τους και  να αντικρούουν τις θέσεις των αντιπάλων.  Θαύμασαν τη ρητορική δεινότητα και το ομαδικό πνεύμα των μαθητών του Λυκείου και συνειδητοποίησαν πως το συγκεκριμένο αγώνισμα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον αλλά απαιτητικό. Δε δίστασαν μάλιστα να πάρουν μία μικρή συνέντευξη από τους μαθητές του 1ου Λυκείου Βέροιας, η οποία θα φιλοξενηθεί στο 3ο Τεύχος της εφημερίδας που πρόκειται να κυκλοφορήσει στα τέλη του Απρίλη.

Η συγκεκριμένη δράση έφερε σε επαφή του μαθητές του σχολείου μας με τους μαθητές του 1ου Λυκείου δημιουργώντας γέφυρες συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των δύο σχολείων. Ευχαριστούμε θερμά την Ομάδα Επιχειρηματολογίας και τις εκπαιδευτικούς του 1ου ΓΕΛ, Παπαδοπούλου Μαγδαληνή και Μούμουγλου Χρυσούλα για τη συνεργασία.

Μιχαηλίδου Θεανώ

Την Παρασκευή 29/04/2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου- Φιλίππειο,  του 1ου ΓΕΛ Βέροιας και του 2ου ΓΕΛ Βέροιας, κάνοντας πράξη τον εθελοντισμό, προσκαλούν όσους θέλουν και μπορούν να απαντήσουν σε αυτό το κάλεσμα προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

Η αιμοληψία θα γίνει στο τμήμα αιμοδοσίας του Γ. Ν. Βέροιας από 1/4/2024 έως και 5/4/2024 από τις 9:00π.μ. έως τις 13:00μ.μ.

Για την πρωτοβουλία αυτή αντιπροσωπεία μαθητών/τριών επισκέφθηκαν το κέντρο της πόλης όπου και ενημέρωσαν τους πολίτες για τη δράση με διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων, αφισοκόλληση και επίδειξη πλακατ έτσι ώστε να αναδείξουν την κοινωνική ευαισθησία τους και τη διάθεσή τους για προσφορά.

Οι εκπαιδευτικοί που υποστήριξαν τον σχεδιασμό αυτό είναι:

Τσικερδάνος Κωνσταντίνος, Τσακελίδου Κωνσταντία από το 1ο Γυμνάσιο Βέροιας «Φιλίππειο»

Γιαννοπούλου Νανά, Ζαφειρόπουλος Αλέξανδρος, Βαρελά Μαργαρίτα από το 1ο ΓΕΛ Βέροιας

Βάχλα Κατερίνα, Τριγγώνη Αλεξάνδρα από το 2ο ΓΕΛ Βέροιας

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στα πολιτιστικά προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων «Οίστρος» και «Ζωρζ Σαρρή: Ο χορός μιας ζωής» είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν την Τετάρτη 27/3/2024 το «Βιβλιολογείον» και να συμμετάσχουν σε δύο εργαστήρια τεχνών βιβλίου.

Το «Βιβλιολογείον» αποτελεί ένα εργαστήριο αγωγής για το βιβλίο της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και λειτουργεί ως θεματοφύλακας της ιστορίας, του πολιτισμού και των τεχνών του βιβλίου, καλλιεργώντας παράλληλα τη βιβλιοαγωγή και βιβλιοκουλτούρα στους/στις  φοιτητές/τριες της οικείας Σχολής, δηλαδή στους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς της  Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι τριάντα μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας επισκέφτηκαν το «Εργαστήρι χειροποίητης βιβλιοδεσίας» και «Παραδοσιακής Τυπογραφίας». Η κ. Ευθυμία Παπαγεωργίου, μέλος ΕΔΙΠ βιβλολογίας/ΣΚΑΕΠ-ΠΔΜ,  διδάσκουσα και επιστημονικά υπεύθυνη της παρουσίασης των Εργαστηρίων, μας υποδέχτηκε με χαρά και μας ξενάγησε στους χώρους του Πανεπιστημίου, κάνοντας ταυτόχρονα μια μικρή εισαγωγή στο περιεχόμενο του προγράμματος του Βιβλιολογείου.  

Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε δύο ομάδες των 15 ατόμων και παρακολουθήσαμε εναλλάξ τα δυο εργαστήρια. Στο πρώτο από αυτά η κυρία Παπαγεωργίου μας παρουσίασε με ευρηματικό τρόπο την ιστορία του βιβλίου εξηγώντας μας ταυτόχρονα την πορεία του ανθρώπινου πολιτισμού.

Θαυμάσαμε τις δημιουργίες των φοιτητών και φοιτητριών του τμήματος και συνειδητοποιήσαμε τη δυσκολία της δημιουργίας ενός χειροποίητου βιβλίου, που απαιτεί μεθοδική εργασία, ακρίβεια, μεράκι και υπομονή!

Το δεύτερο εργαστήριο που παρακολουθήσαμε είχε ως θέμα του την παραδοσιακή τυπογραφία. Ο κύριος Γρηγόριος Αλεξίου, παραδοσιακός τυπογράφος της Φλώρινας, μας ξενάγησε στον χώρο του αντίστοιχου εργαστηρίου. Πρώτα μας έδειξε τα μυστικά της στοιχειοθέτησης ενός κειμένου.

Εντυπωσιαστήκαμε από την ταχύτητα με την οποία στοιχειοθετούσε τις λέξεις και με τη βοήθειά του δοκιμάσαμε και καταφέραμε να τοποθετήσουμε κι εμείς τα μεταλλικά στοιχεία το ένα πλάι στο άλλο.

Με επιδέξιες και γρήγορες κινήσεις ο κύριος Αλεξίου τοποθέτησε μελάνι στην τυπογραφική μηχανή και εκτύπωσε με κόκκινο μελάνι το κείμενο που είχαμε στοιχειοθετήσει. Φρόντισε μάλιστα να εκτυπώσει το κείμενο σε αρκετά αντίτυπα, ώστε να μας «χαρίσει» ένα όμορφο αναμνηστικό με συναισθηματική και «ιστορική» αξία!

Ακολουθούν οι εντυπώσεις των μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν στη διδακτική επίσκεψη:

«Εμένα, μου άρεσαν όλα!  Νομίζω πως πρώτη φορά πηγαίνω εκδρομή και μου άρεσε τόσο πολύ που δεν έχω ούτε ένα αρνητικό να αναφέρω.  Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ- αν και δεν είναι τόσο αρνητικό- είναι ότι στο δεύτερο εργαστήριο,  επειδή ο χώρος ήταν πολύ μικρός, τα παιδιά που ήταν πίσω δεν μπορούσαν να βλέπουν καλά!» (Μαθήτρια της Α΄ Γυμνασίου)

«Εγώ πέρασα πάρα πολύ ωραία. Γνωριζόμασταν όλα τα παιδιά μεταξύ μας και είχαμε ένα πολύ καλό και φιλικό κλίμα. Την επίσκεψη στο πανεπιστήμιο την λάτρεψα, ιδιαίτερα το δεύτερο μέρος. Δεν έχω να πω κάτι αρνητικό. Ήταν όλα τέλεια και σωστά προγραμματισμένα, ώστε να μάθουμε κάτι καινούργιο και να περάσουμε όμορφα». (Μαθητής της Β΄ Γυμνασίου)

«Εμένα με ευχαρίστησαν όλα πάρα πολύ. Περισσότερο μου άρεσε το παραδοσιακό τυπογραφείο. Εντυπωσιάστηκα με την παραγωγή βιβλίων, με τα πολύχρωμα και μοναδικά βιβλία που δημιούργησαν οι φοιτητές. Επίσης το αναμνηστικό και ο σελιδοδείκτης που μας χάρισαν  ήταν υπέροχα και μάλιστα θα τον χρησιμοποιήσω σίγουρα . Δεν με δυσαρέστησε τίποτα» (Μαθητής της Β΄ Γυμνασίου)

«Εμένα μου φάνηκαν όλα τόσα ωραία. Στο εργαστήριο με τα "παράξενα" βιβλία συνειδητοποίησα τη δυσκολία της χειροποίητης βιβλιοδεσίας  και έμαθα τη φράση: «το ρήμα "διαβάζω" δεν έχει προστακτική».  Επίσης εντυπωσιάστηκα ιδιαίτερα στο δεύτερο μέρος που γνώρισα κάτι πολύ καινούριο και φανταστικό. Έμαθα πώς χρησιμοποιούμε τα στοιχεία βάζοντας τα μικρά κομματάκια στη σειρά, για να τυπώσουμε κείμενα, αλλά και γνώρισα τα μηχανήματα της παραδοσιακής τυπογραφίας που είναι τόσο διαφορετικά από τα σύγχρονα».  (Μαθήτρια της Α΄ Γυμνασίου)

 

Ευχαριστούμε τον Διευθυντή του Εργαστηρίου, κ. Τριαντάφυλλο Η. Κωτόπουλο, καθηγητή νεοελληνικής λογοτεχνίας και δημιουργικής γραφής του Τμήματος Νηπιαγωγών ΠΔΜ, τη διδάσκουσα και επιστημονικά υπεύθυνη της παρουσίασης των Εργαστηρίων, την κ. Ευθυμία Παπαγεωργίου και τον παραδοσιακό Τυπογράφο κ. Γρηγόρη Αλεξίου.

Υπεύθυνες Καθηγήτριες

Διάλλα Παρασκευή

Κονοπίση Σταυρούλα

Μιχαηλίδου Θεανώ

Την προηγούμενη εβδομάδα (19/3/2024) οι μαθητές των τμημάτων Γ1, Γ2 και Γ3 είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Μουσείο Ψευδαισθήσεων Θεσσαλονίκης, μια εμπειρία που τους άφησε άφωνους  και έκπληκτους συνάμα.

Αξιολογώντας τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική επίσκεψη μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου έγραψε τα ακόλουθα:  

«Από την πρώτη στιγμή, βυθιστήκαμε σε ένα μαγικό κόσμο γεμάτο οπτικές ψευδαισθήσεις που έκαναν τα μάτια μας να "ψεύδονται". Το δωμάτιο Ames μας «μπέρδεψε» με τις άνισες διαστάσεις του, ενώ η περιστρεφόμενη σήραγγα δημιούργησε την ψευδαίσθηση του ιλίγγου.

Εικόνα 1: Δωμάτιο του Αmes

Εικόνα 2: Περιστρεφόμενη σήραγγα

Προσπαθήσαμε να αναλύσουμε  στην ψευδαίσθηση της καρέκλας, ενώ το αναποδογυρισμένο μετρό μας έκανε να νιώσουμε σαν να αιωρούμαστε στον αέρα.

Εικόνα 4: Αναποδογυρισμένο βαγόνι του μετρό

Εκτός από την ψυχαγωγία, η επίσκεψη στο Μουσείο Ψευδαισθήσεων Θεσσαλονίκης είχε και σημαντική εκπαιδευτική αξία. Μάθαμε για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο εγκέφαλός μας και πώς μπορεί να "ξεγελιέται" από οπτικά ερεθίσματα.

Κάθε έκθεμα ήταν μια νέα πρόκληση για την αντίληψή μας, που μας ώθησε στην αμφισβήτηση των δεδομένων.  Κατανοήσαμε έννοιες που διδασκόμαστε στο μάθημα της Φυσικής, όπως η οπτική γωνία, η διάθλαση και η προοπτική.

Επιπλέον, η επίσκεψη στο μουσείο ενίσχυσε την ομαδικότητα και την κριτική μας σκέψη, καθώς συνεργαστήκαμε για να ερμηνεύσουμε τα εκθέματα και να διαμορφώσουμε τη δική μας άποψη.

Συνολικά, η επίσκεψη στο Μουσείο Ψευδαισθήσεων Θεσσαλονίκης ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που συνδύασε την ψυχαγωγία με την εκπαίδευση. Σας προτρέπω να το επισκεφτείτε και να αφήσετε τον εαυτό σας να χαθεί στον κόσμο των ψευδαισθήσεων!»

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account